Consumer Barometer – jau iepriekš labi pazīstams un praktiski pielietojams digitālā mārketinga stratēģijas rīks (bezmaksas ikvienam!), kas 2014.gada nogalē tika papildināts ar jaunākajiem pētnieciskajiem datiem par to, kā patērētāji mijiedarbojas ar digitālo vidi. Kopumā šobrīd ietverti 10 dažādu kateogoriju dati par 46 valstīm, tai skaitā Latviju.
Iespējams uzzināt, kādas ierīces lietotāji lieto, lai meklētu informāciju, kādas ierīces izmanto pirkumu veikšanai internetā, cik daudz laika pavada produkta izpētē un galu galā – kādas atšķirības tiešsaistes uzvedībā novērojamas dažādās vecuma grupās.
Tā teikt – must have iepazīties visiem, kas domā un darbojas par un ap digitālo (un ne tikai) mārketingu.
Lai sniegtu ieskatu, kāda veida informācijā varam ienirt, pēc nejaušības principa izvēlējāmies tūrisma nozari un papētījām datus dažādos griezumos. Lūk dažas interesantas atziņas/ atradumi/ secinājumi, kuri varētu būt noderīgi šīs nozares pārstāvjiem.
Izvēlētā auditorija: vecumā no 25-34, dzīvo Latvijā.
Pirmais impulss, domājot par ceļojumu iegādi, ir lietotāja iepriekšējā pieredze (59%) un pēc tam sarunas ar citiem cilvēkiem. Šis liek secināt, ka ļoti svarīgi ir izmantot dažādas lojalitātes uzturēšanas principus, kā arī gudri lietot atkārtotā mārketinga opcijas.
Milzīga nozīme ir tieši atsauksmēm, ko cilvēki arī mērķtiecīgi meklē. Daudz mazāka nozīme ir reklāmām internetā. Tas nozīmē, ka paralēli reklāmām obligāti jāstrādā ar vairākiem sociālajiem kanāliem, kur šādas atsauksmes publicēt un uzkrāt.
Izpētes process, pirms ceļojums tika iegādāts, ilga vien dažas stundas pirms pirkuma izdarīšanas. Tas nozīmē, ka reklāmas saturam jābūt gana spilgtam un vienkāršam, kurš mudina lietotāju rīkoties tūlīt.
Tiek apskatīti 2-3 piedāvājumi, lai salīdzinātu cenas un citus kopīgos lielumus. Tas nozīmē, ka pašiem nepārtraukti jāseko līdzi konkurentu piedāvājumiem un cenām.
Protams, tika izmantotas vairākas interneta ierīces, taču vadošais meklēšanas procesā joprojām ir personālais dators. Šie dati noderēs, izvēloties tās kampaņas, kurās ieguldīt lielāko daļu mārketinga budžeta.
Consumer Barometer datus savā ikdienā aktīvi pielietojam arī mēs – gan tiekoties ar klientiem, gan analizējot datus dažādās nozarēs, tādējādi gūstot ieskatus par patērētājiem un ģenerējot idejas, kādus digitālā mārketinga instrumentus izmantot.
Kas, mūsuprāt, ir ļoti vērtīgi – ar datiem iespējams ne tikai spēlēties dažādos griezumos, bet arī lejupielādēt interesējošo datu pārskatus, kurus attiecīgi tālāk jau var nodot kolēģiem vai klientiem.