Sākot ar 1. novembri stājas spēka atjaunotie Google trešo pušu noteikumi, kas paredz jaunus, caurspīdīgākus noteikumus attiecībā uz aģentūru apkalpošanas maksām un AdWords kontu. Uzziniet, kas jāzina, sadarbojoties ar aģentūru un ko varat no tās prasīt.
Visām aģentūrām vai personām, kas piedāvā Google AdWords kampaņu izveidošanu un apkalpošanu kā pakalpojumu, ir jāievēro Google trešo pušu noteikumi. Diemžēl, gan Latvijā, gan citur pasaulē ir aģentūras, kas piedāvā reklāmu Google par fiksētu maksu, neatklājot klientam, cik liela daļa realitātē aiziet reklāmas budžetā, bet cik – aģentūras komisijā. Tādējādi klienti nereti tiek maldināti par paša pakalpojuma būtību, kā arī Google AdWords filozofiju. Neviena aģentūra nevar garantēt fiksētu maksu par klikšķi, klikšķu skaitu, pirmo pozīciju utt., jo AdWords reklāmas darbojas pēc izsoles principa. Tāpat – nevienai aģentūrai nav kādas īpašas atlaides no Google puses vai pieejamas zemākas cenas klikšķu apmaksai. Ja kāda aģentūra šo visu sola, tad vai, nu, neizprot pakalpojumu, vai arī maldina savus klientus.
Turpmāk visām aģentūrām jānodrošina klientiem precīzas atskaites vismaz reizi mēnesī ar informāciju – cik daudz klikšķu ir bijis konkrētajā periodā, cik bijuši reklāmu rādījumi un cik investēts reklāmā (šai summa ir precīzi jāatbilst tam, kas redzams Google AdWords kontā). Arī sadarbības sākumā klients ir jāinformē par Google AdWords darbības principu, par to, kāda ir aģentūras apkalpošanas maksa (vai tas ir % no budžeta, fiksēta maksa, maksa par darba stundām, maksa par konversijām utt.), pats galvenais – klientam ir jāzina, cik no summas, ko maksā aģentūrai, viņš ir investējis reklāmā attiecīgajā mēnesī un ko par to saņēmis.
Mēs priecājamies, ka Google uzstāj uz šīs politikas ievērošanu, jo esam par caurspīdīgu un atvērtu sadarbību ar klientu. Mūsu mērķis ir piegādāt biznesa rezultātu, nevis konkrētu pozīciju vai klikšķu skaitu.
Sīkāka informācija par atjaunoto Google trešo pušu politiku pieejama šeit. Esiet zinoši, pirms izvēlaties savu sadarbības partneri.